Această activitate ar putea fi de sine stătătoare dar noi am cuprins-o printre celelalte activităţi legate de pădure deoarece şi anul acesta ne-am înscris în
programul LeAF (Să învăţăm despre pădure).
Scopul pe care ni l-am propus se referă la identificarea arborilor prin observarea părţilor lor componente.
Ne-am ales o zonă de cercetare, am identificat arborii prin observare, folosindu-ne de atlase botanice, am completat fişe de observaţie şi am realizat desene şi fotografii care să reprezinte dovada activităţii noastre. Interesantă ni s-a parut ideea de a adresa o "scrisoare" copacului pe care fiecare şi l-a ales ca prieten.
Activitatea a fost desfăşurată cu mai multe grupe de copii atât în pădure cât şi în parcul localităţii.
Pentru final li s-a propus elevilor un concurs cu întrebări despre modul de recunoaştere al arborilor din pădure.
Evaluarea s-a facut prin aprecierea activităţii fiecărei echipe: acurateţe, colaborare, disciplină.
Fotografiile din parc au fost realizate de
Bardan Petru, Polocoşer Radu şi Roşca Lucian, clasa a VII-a, iar cele din pădure de
Ailincăi Sabina, clasa a VIII-a.